tisdag 13 oktober 2009

Bortskämd

Många inköp som ska göras denna årstid....både till mig, Oliver o hemmet. (sambon behöver säkert också nåt men det får han sköta själv :) )

En del inköp kan fyndas på tradera o en del av fjolårets inköp ska säljas på tradera. Ett heltidsjobb!! Jag är övertygad om att man kan sitta hur länge som helst vid blocket o tradera. Det tar aldrig slut på saker man kan surfa runt bland....

Vet inte om det är min dator men just på blocket var det hur segt som helst...
O då slår det mig hur snabbt man vant sig vid att blixtsnabbt surfa runt från sida till sida.
Det är inte allt för länge sedan internet inte ens fanns....

Jag pluggade på folkhögskola på distans för 16 år sedan (gud vad tiden går fort när man räknar så). Vi var spriddda från Stockholm i Söder till Skellefteå i Norr, Folkhögskolan låg vackert belägen vid Ångermanälven mellan Sollefteå och Kramfors dit vi fick åka en helg varje månad. Intensivt skolarbete i storslagen natur o massor av god mat o fika. Men det allra häftigaste var att vi via en konstig rund manick och ett program i dos miljö kunde kommunicera med varandra via datorn. Grafiken var inget man trillade av stolen för men jag minns hur häftigt jag tyckte det var att kunna kommunicera i realtid med någon 80 mil bort.

Nu sitter jag här en massa år senare och blir stressad / irriterad över att en internetsida inte uppdateras snabbt nog. Det gick fort att bli bortskämd....undrar om det finns de som surfar via modem idag? Ifall...hur står de ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar