torsdag 22 oktober 2009

Mysdag

Jag har varit föräldraledig idag.....vilken LYX.
Tror jag ska bli politiker o driva frågan om längre föräldraledighet som mitt ledord. Tänk så många harmoniska småbarnsföräldrar vi skulle ha om man hade möjligheten att vara hemma längre (valfritt hur man plockar ut den såklart för de som vill jobba deltid etc), alla unga som inte kommer in på arbetsmarknaden skulle få en chans o många barn skulle vara tryggare genom att få vara hemma längre med sina föräldrar. Eller är jag helt ute o cyklar?

(Pensionsfrågan är ett senare problem)

Att få vara hemma med en femåring är helt underbart. När man är fem år är mans tor nog att gå resonera med, man kan leka själv rätt bra i perioder, man är mitt emellan två stora trotsperioder och man är ständigt redo att upptäcka o lära sig nya saker. Det är verkligen underbart att få vara med Oliver.

Vi har mest myst, busat o varit ute lite. Men kul har vi haft o det var ett skönt avbrott i vardagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar