söndag 18 oktober 2009

Förändringar

Min helg börjar med idol o slutar med parlamentet.
Men i helgen är det förändringar på gång...
Denna helg är det Vem kan slå Filip o Fredrik som ska avsluta helgen!

Jag är allmänt väldigt dålig på förändringar....trygghetsnarkoman skulle man nog kunna kalla det. I alla fall när det gäller vissa saker.

Som tex när vi köpte en ny platt tv. Den blev för stor, ljudet var inte som den gamla o bilden "för bra" för mina känsliga ögon. Så slutade med att vi behöll vår gamla trogna platt tv som var lagom stor, hade fullt tillräckligt bra bild o passade så bra där den stod.

Det finns fler liknande exempel med framför allt tekniska prylar. Men jag är inte ensam för varje gång det på jobbet kommer nya direktiv. Nya order om vad vi ska prioritera, ibland budskap om att sättet vi arbetat på tidigare helt ska ändras o istället ska vi göra på ett nytt sätt som höjdarna kommit på är bättre. Då sprids en ångest i lokalen, folk blir lättirriterade o lägger ned massor av energi på att klaga på cheferna o annat man inte kan påverka.

Men det är ju ofta så med förändringar har jag lärt mig att om man ger dem tid o accepterar att det inte blir som det varit så händer det ganska ofta att det man fick egentligen var något bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar